دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۰۳

كلينيك نشيمنگاه- درمان بواسير- كيست مويي- زگيل تناسلي و فيستول

امروزه شايع شدن بيماري مقعدي در سراسر جهان بسيار گسترش پيدا كرده است. با توجه به اينكه هر يك چه نشانه ها و علائمي دارند بايد سريعا مورد درمان قرار بگيرند.


بواسير، فيستول، كيست مويي ، زگيل تناسلي، شقاق از جمله بيماري هايي هستند كه بايد در صورت اطلاع از آن سريعا درمان شوند. 


اينكه در كجا و در كدام كلينيك درمان را شروع كنيم سوال مهمي است.

كلينيك نشيمنگاه با بيش از 15 سال سابقه ، همراه با كادري مجرب و متخصصان برتر كشور، هميشه سعي دارد  بتواند بيماري هاي نشيمنگاهي را در اسرع وقت و با بهره گيري از برترين تكنولوژي هاي روز دنيا درمان كند و رضايت و خوشحالي را به شما بازگرداند.

اگر دچار هر يك از بيماري هاي گفته شده، شده ايد اصلا نترسيد زيرا براي هر يك درمان وجود دارد و هيچگونه درد و خونريزي مشاهده نخواهيد كرد.

جهت كسب اطلاعات بيشتر براي درمان بيماري هايي از جمله بواسير، شقاق ، كيست مويي و فيستول به سايت www.clinicjarahi.ir كلينيك نشيمنگاه مراجعه كنيد.


انواع بيماري هاي مقعدي :

بواسير چيست ؟

بواسير به عروق موجود در قسمت انتهايي دستگاه گوارشي و مقعد كه بالشتكي شكل هستند، گفته مي شود. خارج شدن اين عروق از حالت طبيعي و تورم و برجستگي آن‌ها به بيماري بواسير يا هموروئيد معروف است.


دليل اصلي تورم عروقي و ايجاد اختلال در روند فعاليت طبيعي آن‌ها، فشار بيش از حدي است كه به اين عروق در زمان‌هاي مختلف در طول زندگي يك فرد وارد مي شود.

برجستگي و تورم عروقي مي‌تواند به شكل‌هاي مختلفي ظاهر شود گاهي فقط قسمت دروني مقعد را درگير مي‌كند و گاهي خروجي مقعد، در مواردي هم ممكن است هر دو ناحيه را با هم دچار آسيب و اختلال كند.

فيستول چيست؟


 فيستول مقعدي يك كانال دو طرفه غير عادي بين روده و پوست اطراف مقعد و باسن است كه مي‌تواند در امتداد مسير يك آبسه مقعدي يا انسداد غدد درون ديواره‌ي روده يا بدون آن‌ها ايجاد شود. اين كانال ارتباطي غير طبيعي منجر به اختلالاتي در عملكرد طبيعي دستگاه گوارش با خروج ترشحات چركي يا آلوده مدفوع از اين ناحيه مي‌شود.


اين بيماري بر اساس محل عبور خود نسبت به عضلات دريچه‌اي مقعد به انواع مختلفي تقسيم مي‌شود كه تشخيص نوع آن مي‌تواند در نوع درمان لازم مؤثر باشد.


كيست مويي يا سينوس پيلونيدال چيست ؟ 

كيست مويي يك بيماري عفوني در پوست قسمت انتهايي ستون فقرات و درست در بالاي خط باسن است. كه علت اصلي ايجاد كننده آن برگشت تار مو به داخل پوست ناحيه‌ي مي باشد. اين بيماري بيشتر مردان را به سبب پرمويي درگير و مبتلا مي‌كند و معمولاً در دوران نوجواني تا ۴۰ سالگي شايع‌تر است


شقاق يا فيشر مقعدي چيست؟ 

بيماري است كه ممكن است در هر محلي از بدن مانند نوك سينه، كف پا يا لب بروز كند. شقاق به شكل ترك بافت يا پوست ناحيه ظاهر شده و معمولاً دردناك است. در صورتي كه بافت ديواره‌اي مقعد دچار ترك شود، به آن شقاق مقعدي يا بيماري فيشر گفته مي‌شود.


شكاف موجود درون كانال و ديواره‌ي انتهايي مقعد بيضي شكل بوده و بافت مخاطي مقعد  را دچار آسيب مي‌كند و با درد طاقت فرسا و خونريزي حين دفع مدفوع همراه است. به صورتي كه فرد از شدت درد ترجيح مي‌دهد عمل اجابت مزاج خود را به تأخير اندازد.


بيماري فيشر يا شقاق مقعدي به سن خاصي مربوط نمي‌شود و تقريباً انسان‌ها را با هر گروه سني درگير مي‌كند. محل ايجاد ترك بافتي در تشخيص علت و نوع درمان لازم آن نقش به سزايي دارد. بيش از نود درصد شقاق‌هاي مقعدي ديواره‌ي پشتي كانال مقعد و حدود ده درصد آن‌ها ديواره‌ي جلويي كانال مقعد را درگير مي‌كند.


زگيل تناسلي چيست ؟ 

زگيل تناسلي كه به زگيل مقاربتي هم معروف است، به ضايعاتي گفته مي شود، كه بطور ناگهاني روي آلت مردان يا واژن زنان ايجاد مي شود. اين ضايعات گوشتي در رنگ ها و اندازه هاي مختلف نمايان مي شوند. همچنين اگر تعداد زيادي از آنها كنار يكديگر باشند شبيه خوشه يا يك گل كلم هستند.


فرق زگيل تناسلي با زگيل معمولي در نژاد هاي مختلف ويروس آنهاست، و نقطه ي اشتراكشان هم ويروس پاپيلوماي انسان است، كه هردو توسط آن بوجود مي آيند.

ممكن است در زنان، زگيل بر روي رحم، ديواره ي واژن، كانال مقعد و دهانه رحم رشد كند.

همچنين در بعضي افراد، كه با يك فرد آلوده تماس جنسي دهاني داشتند، احتمال بروز زگيل در دهان يا گلوي فرد امكان پذير است.



منبع :


كلينيك نشيمنگاه    clinicjarahi.ir


تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.